26. července 2009
Ve čtvrtek 23. července 2009 jsme s kolegou TZV navštívili testovací železniční okruh v Cerhenicích. Na velkém okruhu (dlouhém 13,272 km) byla ten den k vidění vysokorychlostní jednotka AGV vyráběná společností Alstom, která by se měla stát nástupcem legendárních francouzských rychlovlaků TGV. Na menším okruhu (délky 3,951 km) se proháněla lokomotiva, kvůli níž jsme do Cerhenic jeli. Jednalo se o nejnovější železniční výrobek z dílny plzeňské Škodovky, o novou třísystémovou elektrickou lokomotivu řady 380. V provozu měly být oba prototypy, ale po malém okruhu se proháněla lokomotiva 380 001-8, tedy první prototyp. Druhý prototyp stál odstavený u budovy Výzkumného ústavu kolejových vozidel. Dvě fotografie francouzského rychlovlaku AGV a pět snímků české lokomotivy si můžete prohlédnout na této stránce, případně jsou snímky dostupné také v železniční sekci.
Předcházející příspěvek: Nehoda trolejbusu 389
Další příspěvek: Nová reklama na a-145