23. září 2009

Vozy před vyřazením stále v provozu
LC - 21:41 | [Kategorie: Z provozu] | odkaz

V poslední době zasahují do provozu stále častěji autobusy a trolejbusy, které letos díky nákupu nových vozů čeká po dlouhých letech věrné služby vyřazení. Zatímco cedulkové trolejbusy Škoda 14Tr13/6 číslo 306 a Škoda 14Tr13/6 číslo 362, které by letos měly být nahrazeny dvěma trolejbusy Škoda Solaris 28Tr, jezdí spíše pouze díky zájmu některých řidičů, u autobusů je situace poněkud jiná. Autobus Karosa B 731.1667 číslo 136 z roku 1995, který byl po únorové nehodě odstaven mimo areál DP, byl spolu s loni vyřazeným o 3 roky starším autobusem Karosa B 731.40 číslo 103 letos v létě sešrotován. Autobus Karosa B 731.1667 číslo 133 z roku 1995 byl neplánovaně odstaven letos v červenci pro celkově špatný stav, takže do provozu již také nezasáhne. Tím definitivně končí celkem 27 let trvající éra červeno-bílých (případně červeno-krémových) autobusů Karosa. Ostatní vozy, které by letos měly být nahrazeny plynovými Citelisy, zatím stále jezdí. Autobus Karosa B 732.40 číslo 99 se v poslední době těší díky manuální převodovce velkému zájmu řidičů, kteří si ho chtějí ještě před vyřazením vyzkoušet. Autobus 100 by měl být do konce září přidělen na linku nočního provozu 99, kde by ho měla od října nahradit novější Karosa B 951E číslo 60. Vyřazení se také nevyhne ani dalším autobusům Karosa B 731.1667, do konce roku by měly být vyřazeny autobusy 134, 135 a 140. První jmenovaný od dob zavedení nového odbavovacího systému na podzim 2006 prakticky nejezdí kvůli neustálým problémům (dnes jezdil na celodenním pořadí linky 15), zato vozy 135 a 140 jsou trvale přiděleny na výpomocné spoje a vůz 140 také na odpolední kurs linky 16.

Nové fotografie ze srpna a září letošního roku byly přidány k trolejbusu 306 a k autobusům 99, 100, 134 a 140. Možná se jedná o jejich poslední záběry z pardubického provozu.

Předcházející příspěvek: Fotografie z roku 2008
Další příspěvek: Den železnice v Rosicích nad Labem

Kategorie

Archiv