1. dubna 2010
V dnešním příspěvku bych rád upozornil na dvě nové užitečné služby, které Dopravní podnik města Pardubic nabízí, ale o kterých se zatím příliš neví. První z nich jsou ubytovací služby. Za velice lidové ceny máte možnost přespat téměř kdekoli v dosahu sítě MHD, jak přímo v Pardubicích, tak v okolních vesnicích. Jak je vidět na přiložených fotografiích, služba je od počátku hojně využívána. (viz foto 1, foto 2 a foto 3).
Druhou službou je přeprava menších dopravních prostředků přímo ve vozidlech MHD. Na dětstké kočárky a invalidní vozíky můžete narazit vcelku běžně, ale nově je možné převážet také jízdní kolo a motocykl. V menší míře je možné převážet také méně obvyklé víceúčelové dopravní prostředky, jak je vidět například na této fotografii, které nejen, že poslouží k přepravě, ale také můžou pomoct vyčištění vozidel MHD, což ostatní cestující jistě ocení.
Dopravní podnik ale nemyslí pouze na cestující, ale také na své zaměstnance, konkrétně na řidiče. Protože někteří z nich jezdí velice rychle a nebezpečně, rozhodlo se vedení DP uvést do provozu novou součást stejnokroje, která má řidičům zajistit menší riziko úrazu hlavy a také podpořit jejich "závodnické sklony", které vedou ke zkrácení jízdních dob. Nová součást výbavy je vidět po kliknutí na odkaz.
Nyní bych se rád zaměřil na změny ve vozovém parku. Po požáru byl vyřazen autobus 84. Na fotografii je vidět pouze začátek požáru, kdy se řidič snaží opustit vozidlo. Naopak zařazeny byly 3 nové autobusy, které jsou v netradiční červené barvě. Od ostatních vozů se nové vozy liší především oddělenou kabinou pro větší komfort řidiče. Jeden z vozů dokonce umožňuje cestujícím výstup do 3 stran. Podmínkou však je, aby cestující o výstup včas požádal a těsně před výstupem zaujal pozici na správné straně. Jedna společná fotografie všech 3 nových vozů samozřejmě v galerii nemůže chybět. Vozy jsou na ní zachyceny zatím bez evidenčních čísel při zátěžových zkouškách, které byly před uvedením do provozu provedeny přímo na dvoře vozovny.
Protože si cestující velice chválí nové velkokapacitní patnáctimetrové trolejbusy, rozhodl se DPmP provést modernizaci některých vozů a tím zvýšit jejich kapacitu. Jako první prošel opravou trolejbus 383, který byl při té příležitosti přeznačen z typu 14TrM na typ 14TrMax. Další trolejbusy by měly následovat. Omluvte prosím kvalitu fotografie, při první příležitosti se pokusím doplnit o něco lepší snímek.
Předcházející příspěvek: První letošní jízda 9Tr
Další příspěvek: Oslavy 60 let Dopravního podniku města Pardubic